Ce caută Batman pe Monumentul Aviatorilor

083110531918715145

Prin ochii copiilor, realitatea se vede altfel. Așa a ajuns Batman pe Monumentul Eroilor Aerului din București.

– Când mai mergem și noi să-l vedem pe Batman?
– Poftim?
– Batman, da! Ce? Nu-l mai ştii? Acela de ne învârteam cu maşina pe lângă el, când mergeam mai devreme în Fierăstrău…
– Ăăăăă… Vrei să spui Monumentul Aviatorilor?
– Vreau să spun Batman!
– Suntem în apropiere, mergem să ne plimbăm până acolo? (Eram în parcul Kiseleff)
– Nu aşa, vreau cu maşina!
– Hai să mergem să luăm maşina şi să vizităm Monumentul Aviatorilor. Dar te rog să reţii că nu este Batman, repet este un monument dedicat aviatorilor.
– Ce este un aviator?
– Un aviator este cel care conduce un avion. Avion = Aviator. Aviator este meseria celui care conduce avionul.
– Mama, nu ştii nimic! Pilotul este cel care conduce avionul!

Pam, pam! Iar nu ştiu nimic!

Cum se face că mi le serveşte, aşa de fiecare dată, de rămân fără replică? Habar n-am, dar clar eu l-am făcut! Îmi aduc clar aminte cum îi puneam şi eu în încurcătură pe ai mei cu diverse declaraţii şi întrebări de genul: „Dar de ce lasă cuiul gaură după ce-l scoţi din lemn?” Şi ai mei, la fel ca şi mine acum, aveau nevoie de momente de reculegere, înainte de a-mi răspunde.

I-am dat dreptate şi i-am spus că pilotul este un termen folosit pentru orice persoană care este calificată/specializată să conducă o aeronavă sau maşini în condiţii speciale, cum ar fi piloţii de maşini de curse. Apoi i-am spus că aviatorii sunt cei care conduc doar avioane. Şi am continuat cu explicaţiile şi exemplele:

– Ştii, aviator este o meserie, iar numele meseriei a derivat din cuvântul avion. Meseria este ocupaţia unei persoane. Uite, hai să-ţi dau şi alte exemple de meserii derivate din cuvântul care înseamnă obiectul muncii lor:  scris = scriitor, desen = desenator, dans = dansator… înţelegi?

– Tot ce-mi spui tu acum e frumos. Dar nu toţi au monument cu Batman, doar piloţii au!

Concluzie: Batman este pilot!

…….

Continuare: aici

Imagine de aici

Leave a comment