Schimbări

Schimbarea e grea!

tmp749653780412235777

Am trecut prin multe schimbări în ultimii ani! Importante, ca să nu zic grele. M-am îngrijorat, am plâns și m-am frământat nopți și zile întregi. Aș fi dorit să-mi ghicesc viitorul, cred că aș fi plătit și bani pentru asta. M-am simțit blocată. Au fost situații în care aș fi vrut să știu dinainte toate răspunsurile sau dacă am luat decizia cea mai bună. Bagajul trecutului atârna greu, de multe ori și nu știam cum să merg înainte, fără să mă mai hăituiască toate fricile din trecut.

Problema mea majoră este că sunt obsedată de control. Și, de multe ori, am evitat să iau decizii importante, pentru că nu îmi făcusem bine temele. Nu mă documentasem îndeajuns. Am ratat, probabil, câteva “trenuri” pentru că, deși sunt o persoană curioasă peste măsură, de la natură, lipsa de informații m-a paralizat. De unde era să știu că niciodată nu avem toate răspunsurile, că niciodată nu suntem pregătiți cu adevărat pentru ce urmează. Nu știi dacă ceea ce urmează îți va schimba viața în mod pozitiv sau în mod negativ.

Știu deja că viața e o serie de greșeli, ghicitori și revizuiri. Da, viața e greu!

M-am dat cu capul de pereți de câteva ori. Am zis de câteva ori: “prost să fii, noroc să ai!”. Am testat și chestiile motivaționale de genul: “meriți mai mult!”; “ce nu te omoară, te-ntărește!”; “timpul le vindecă pe toate!”; “cât de prost ar putea să meargă?”…

Spanac! Degeaba am privit din toate unghiurile. Adevărul este că noile oportunități îți cam limitează toate opțiunile.

Da, au fost și momente în care mi-am găsit scuze, se mai întâmplă. Au fost momente, în care m-am întrebat: “dar ce, tu ești proastă sau ce?”

Am încercat și am pierdut uneori, dar partea cea mai amuzantă este că, de cele mai multe ori, am câștigat. Și știți de ce, pentru că mulți nu aveți curajul să încercați și asta mi-a oferit mie o șansă în plus! TAA DAAAM!

În ultimii ani, de fapt, n-am pierdut nimic, am câștigat: prieteni, libertate, sănătate…

Am pierdut uneori direcția, dar am învățat că am dreptul să mă răzgândesc.

Și, am mai învățat ceva: numai dacă ești liniștit și împăcat cu tine, tot ce, până mai ieri, ți se părea o problemă, observi că nu-i o problemă reală. Era doar la tine în cap!

Cred că, dacă mă prindeam mai repede de chestia asta, aș fi scutit câțiva ani de nesomn și de griji.

Mi-am petrecut prea mult timp planificând schimbări majore, despre care credeam că-mi vor îmbunătății viața, că mă vor face mai fericită sau mai bogată. Oricum, de fiecare dată, schimbarea n-a ținut cont de planificarea mea. De fiecare dată m-a prins cu garda jos. Nu a contat că schimbarea a fost bună sau rea, ci faptul că mă simțeam, amețită de parcă alergam în sens opus pe-o scară rulantă.

Viața are întotdeauna părți bune și părți rele, indiferent cât de pozitivă mi s-a părut o schimbare, la prima curbă, am deraiat de pe șină, la fel a fost și în cazul schimbărilor negative, din fericire. E clar că nimic nu-ți oferă vreo garanție, dar nici n-am nevoie de vreuna. Întotdeauna am învățat ceva bun, din toate experiențele pe care le-am acumulat.

Așa că, a venit momentul să-mi dau o pauză! De azi vreau să trăiesc fără regrete și fără planuri. Vreau doar să trăiesc și atât!

Imagine de aici: 

Leave a Reply

