Vârsta înjurăturilor

What-to-Do-if-Your-Child-Starts-Swearing-1030x685

Vârsta înjurăturilor debutează atunci când te aștepți mai puțin

Mă surprinde precizia cu care folosesc cei mici cuvintele urâte, cuvintele interzise. Le folosesc cu precizie chirurgicală, le integrează în context extrem de bine, iar apoi cerșesc o reacție.
Conduceam spre casă cu blondul meu în spate, eram pe Pasajul Basarab și mai avem un pic și ajungeam acasă. Era seară și ceață. Vorbeam. De fapt, îi răspundeam la întrebări, muzica de la radio se auzea în surdină. Ajungem în dreptul Gării de Nord și aud din spate: „Dă-te-n p**a mea de ceață, că nu văd trenul!” Mi-a stat mintea-n loc!

M-am uitat în retrovizoare și am observat că se uita spre calea ferată, dând din mâini ca și cum ar fi vrut să împrăștie ceața. N-am scos un sunet și mă gândeam că poate mi s-a părut, că de fapt nu a zis asta, dar îl aud încă odată, mai tare și mai clar, de data asta uitându-se spre mine, puțin aplecat în fată: „Dă-te-n p**a mea de ceață, că nu văd trenul!” și a rânjit. Știa exact că o comisese și aștepta să vadă ce fac: îl cert sau mă apuc să-i fac morală? Sau mă bufnește râsul… Am strâns bine de volan, nici măcar nu am respirat adânc, deși simțeam că mă sufoc și am rămas mută ca un peste.

Nu-mi venea să cred! Puiul meu inocent, pur și blond, vorbise urât, pentru prima dată! Pentru prima dată de față cu mine, cel puțin. Îmi venea să plâng și să râd, îmi venea să urlu și să-l sun pe tatăl lui și să-l pârăsc. Am ajuns acasă, l-am culcat și l-am sunat pe tatăl lui, deși era vreo 22.30. Trebuia să vorbesc cu cineva, simțeam că explodez. În capul meu, încercam să derulez toate cuvintele rele pe care le-am scăpat vreodată de față cu el. Dar p**ă, nu face parte din vocabularul meu.

Mi-am actualizat vocabularul de înjurături

Nu sunt vreo o doamnă pudică, dar de când s-a născut blondul meu, m-a străduit foarte tare să-mi actualizez vocabularul de înjurături, în așa fel încât să nu traumatizez copilul. Și folosesc destul de des: „la naiba”, „ce puii mei”, „băga-mi-aș” și „dă-te-n spanac”. Pot mult mai mult de atât, dar am ales să mă limitez la astea. În general, pe astea le folosesc la volan, însă am scăpat odată și altceva…

Continuare aici

Imagine de aici

Leave a Reply

