Cash sau plastic?

Card si cash

Te urci în maşină, în drum spre ţară, cu gând de petrecere, de relaxare. Opreşti la benzinărie, alimentezi şi te duci să plăteşti cu cardul… şi surpriză: FONDURI INSUFICIENTE!!!

  • Vă rog, să mai încercăm odată!
  • Sigur

FONDURI INSUFICIENTE!

Şi vezi negru în jurul tău!

Cum dracu? Ieri am luat salariul, pe care l-am lăsat la dospit în bancă, în cont. Am zis că înainte de a face orice plată, să mă bucur şi io de senzaţia, că cum aş avea bani. Ce fraieră!

Păi dacă ştiam io că un virus poate să facă să mi se volatizeze banii din cont, păi nu-mi plăteam io toate datoriile şi facturile? Ba nu, că dacă ştiam scoteam, dracului toţi bani şi nu făceam un atac de panică în benzinărie.

Mi-au furat banii! Dar cine? Banca? Vreun hoţ?

Io sunt mereu atentă, nu las nimic la vedere. Nu fac plăţi online! Nu am PIN-ul scris pe card şi nici în portofel. Ah, dar stai am cardul la mine. Nu cardul a fost furat, ci BANIIIII! Din cont!

Am fost jefuită!

Şi-mi ţiuie urechile şi parcă văd cum se apropie trotuarul de mine. Ah, stai era să cad!

Copilul, soţul, tipa de la casă din benzinărie toţi aşteaptă de la mine o soluţie. Ce soluţie?

Sunt paralizată!

De mi-ar trage cineva o plamă, că poate aşa începe creierul să funcţioneze!

Fac eforturi şi încep să mă gândesc… aha, am telefon! Buuun! Să sunăm un prieten zic:

-Mihaela, ai 100 de lei, am pus benzină, dar nu ştiu de ce nu vrea să-mi accepte cardul. Sunt aici, peste drum. Vin eu la tine să îi iau dacă ai.

Avea, uff. Pe moment criza trecuse.

Dar de ce nu am bani în cont?

Unde-s banii mei?

Şi iar panică, în drum spre prietena de la care trebuia să împrumut banii, mă opresc la un ATM, să cer o interogare de sold.

Fonduri: 0

Şi am cedat: lacrimi, nervi, tremurat, hiperventilaţie… când ajung la prietena mea, deja nu mai puteam vorbi.

Gâfâind reuşesc să spun: nu mai am nici un ban pe card!

Şi am lansat bomba!

Toată lumea din jur, deşi şocată, reacţionează: apar brațe care mă strâng, mâini care îmi smulg cardul din mână şi sună la bancă, un pahar cu apă şi un scaun.

Banca nu răspunde la telefon, dar are un mesaj, un robot care anunţă că e o problemă.

Ok, nu răspund la telefon, iau cardul şi decid să mă duc la ei la sediul central, asta după ce am început să aud ce-mi zic oamenii din jur şi să respir.

Ajung la bancă şi încep să turui la primul ghişeu, am fost oprită rapid, se ştia de problemă şi pentru siguranţă s-au sistat toate plăţile cu cardul şi plăţile electronice. Dar mi se demonstrează că banii mei sunt în cont şi instant întreb:

– POT SĂ ÎI SCOT, ACUM, PE TOŢI?

– Da, sigur, completaţi acest formular, va rog.

Creierul se oxigenează iar, inima a venit la loc. O sun din nou pe prietena mea, îi povestesc, trec pe la ea să-i returnez banii şi sunt din nou pe val.

Şi acu stau şi mă întreb: pe viitor să-mi ţin banii la saltea?

Sau cum, că iată ce face un căcat de virus?

Imagine de aici

Leave a Reply

